Hlavní rozvoj byl v letecké dopravě - po 1.sv.v je zaváděna pravidelná letecká doprava mezi státy. Roku 1919 byl uskutečněn první let přes Atlantik, a v roce 1927 Američan Lindberg přeletěl Atlantik bez spolupilota a pomocných lodí.
Velký rozvoj vzucholodí - Zeppelin. Ty se používaly i k dopravě lidí - mělo to ale dvě nebezpečí - vzducholodě byly závislé na správném větru; byly plněny vodíkem → riziko výbuchu (vzducholoď Hindenburg)
Kvůli nebezpečnosti vzducholodí se dává přednost kovovým letadlům. U nás až v roce 1937 - hlavním průkopníkem byl Jan Kašpar.
Rodí se také vrtulníky - nepotřebují velkou přistávací dráhu.
Spalovací motory byly těsně před 2.sv.v nahrazeny reaktivními(využívají atomovou energii) a raketovými.
Rozvíjí se i silniční doprava - hlavně výroba automobilů zahájila pásovou výrobu (lidé stojí u pásů a dělají jen jednu drobnou věc) → docházelo k obrovskému zrychlení výroby.
U nás byla pásová výroba použita v obuvnictví - Baťovy závody. (Baťa také mimochodem zavedl "nízké" ceny - 19,- ; 29,- ; 599,-)
První autobusy - to si vyžaduje změnu silnic - vznikají první dálnice, víceproudé silnice. Výroba pohonných hmot, motorových olejů, gumárenský průmysl.
Všichni podnikatelé podporovali rozvoj laboratoří a výzkumných ústavů - umělé materiály - plexisklo místo skla...
Tento rozvoj průmyslu vede k elektrifikaci - elektrifikace továren, měst, důlního průmyslu.
Mechanizace průmyslu vede i k mechanizaci zemědělství - běžné stroje jsou sekačky, mlátičky, samovazače. Vrcholem jsou kombajny.
Doba druhé světové války paradoxně přináší nejrychlejší průmyslový rozvoj.